۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۳۰

نیکخواه بهرامی در نشست خبری:

کاش آمریکا و اسپانیا حریف تدارکاتی ایران می شدند/ شانس بیاوریم، قهرمانیم

کاش آمریکا و اسپانیا حریف تدارکاتی ایران می شدند/ شانس بیاوریم، قهرمانیم

کاپیتان تیم ملی بسکتبال از اردوهای آماده سازی این تیم برای حضور در جام ملتهای آسیا ابراز رضایت کرد اما گفت: اگر شرایط اردوها بهتر بود، راضی تر بودیم. مثلا اینکه من ترجیح می دادم با آمریکا و اسپانیا بازی تدارکاتی داشته باشیم اما با این سالن نه آنها می آیند و نه ما را دعوت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، صمد نیکخواه بهرامی در نشست خبری امروز شنبه با اشاره به جهانی شدن سه تیم برتر شرکت کننده در مسابقات جام ملتهای آسیا گفت: این موضوع انگیزه تیمها را بیشتر کرده است قبلا که فقط سهمیه جهانی یا المپیک به قهرمان داده می‌شد تیم‌هایی که شانس سوم چهارم یا پنجم شدن را داشتند خیلی انگیزه نداشتند اما الان شرایط خیلی فرق کرده است.

وی با اشاره به میزبانی فیلیپین در جام ملتهای آسیا تاکید کرد: این تیم می تواند حریف سختی برای ما باشد که از سال گذشته تمریناتش را آغاز کرده است. کره جنوبی برخلاف گذشته خیلی با انگیزه است و با توجه به سرعتی که در حمله دارد و مدل بازیهایش می تواند خطرناک باشد. چین هم که رقیب صنعتی ماست که از بازیکنان و امکانات عالی برخوردار است البته نباید از قطر و اردن هم غافل شویم.

این بازیکن ملی پوش با تاکید بر اینکه همه حریفان را سنگین را فرض می کنیم یاد آور شد: این پتانسیل را داریم که همه تیمها را ببریم حتی چین را از هر نظر آماده هستیم اما قرار نیست چون قهرمان تورنمنت ویلیام جونز شدیم این را هم قهرمان شویم.

وی با بیان اینکه شرایط برای قهرمانی در هر مسابقاتی متفاوت است یادآور شد برای شرکت در جام ملتهای آسیا اردوهای خوبی در نظر گرفته شد اما اگر اردوها بهتر  بود راضی تر بودیم البته اعتقاددارم با توجه به امکاناتی که در اختیار فدراسیون است مسئولان تلاش کردند بهترین شرایط را مهیا کنند اما به هر حال من دوست داشتم برای آماده سازی حضور در جام ملتهای آسیا با آمریکا و اسپانیا بازی تدارکاتی داشته باشم اما با این سالن و امکانات نه آنها می آیند و نه ما را دعوت می کنند.

وی با اشاره به آسیب دیدگی های که با آنها مواجه است گفت: کف پای راست من از سه هفته پیش درد می کند و قرار است امروز جواب ام آر آی آن را بگیرم ساییدگی کشکک و مشکل غضروف زانو هم دارم. البته ورزشکار حرفه ای که بگوید درد ندارم یا سالهای اول کار خود را می گذراند یا در سالهای آخر است.

نیکخواه بهرامی ادامه داد: چین و کره جنوبی هم چند بازیکن خود را بخاطر آسیب دیدگی از دست داده اند مصدومیت از عوامل موثر در نتیجه گیری است. فعلا بازیکن این تیم ملی اگر هم مصدوم هستند، به گونه ای نیست که نتوانند بازی کنند همه بازیکنان آماده هستند. و اگر اتفاق خاصی نیافتد 90 درصد قهرمانیم.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال با اشاره به نحوه پیگیری تمرینات این تیم و تمرکزی که سرمربی تیم ملی روی دفاع داشت اظهار داشت: می گویند تیمی که در بسکتبال دفاع خوب داشته باشد قهرمان می شود همه بازیکنان جمع هم دفاع را خوب بلد هستند در این اردوها تمرکز ویژه ای روی دفاع داشتیم طوری که دفاع به یک سلاح بری تیم ملی تبدیل شده است و آن را در تورنمنت ویلیام جونز نشان دادیم.

ملی پوش بسکتبال ایران تاکید کرد: بازیکنان ما در حمله بسیار قابل هستند ما در حمله بازیکنان غافلگیر کننده ای داریم و اگر در دفاع هم خوب باشیم می توانیم نتیجه بگیریم.

نیکخواه بهرامی با تاکید بر اینکه نمی توان در مورد جام ملتهای آسیا قول قهرمانی داد گفت: این بسیار ساده لوحانه و غیر منتفی است که کسی قول قهرمانی بدهد  مهم این است که طی این مدت تمرینات خوبی داشتیم و روندی رو به رشدی را دنبال کردیم دفاع ما قوی تر شده و آسیب دیدگی بازیکنان هم به این جدی نیست با همه اینها قول قهرمانی نمی دهم چو ن قهرمانی به مسائل زیادی بستگی دارد.

این بازیکن با تاکید بر اینکه وقتی شکست می خوریم همه به دنبال اشکال یابی هستند نه کارشناسی مسائل فنی، خاطر نشان کرد: من از اعتقادات فنی استفاده می کنم اما برای غیر از آن انرژی نمی گذارم تیم آماده است ما می خواهیم شکست دو سال پیش را جبران کنیم

کاپیتان تیم ملی تاکید کرد: برای قهرمان شدن هر تیمی شانس هم نقش دارد حتی طی دو دوره ای که ما قهرمان آسیا شدیم با شانس موفق به کسب آن شدیم امیدوارم امسال اهم شانس در عملکرد تیم ایران نقش داشته باشد.

نیکخواه بهرامی در مورد اینکه بسکتبال یک سالن اختصاصی و استاندارد در اختیار ندارد گفت: در مورد این موضوع نباید از من سوالی بپرسید از مسئولان بپرسید که چرا بسکتبال برای اولین بار المپیکی و جهانی شد سالن ندارد ما سال گذشته قهرمان کاپ آسیا شدیم اما یک مسئول هم برای استقبال از ما به فرودگاه نیامد.

کاپیتان تیم بسکتبال با اشاره به تغییرات کادر فنی این تیم پیش از آغاز اردوها گفت: حامی مربی خوبی است که چند سال در تیم کار کرد اما خوشحالیم که حالا شاهین طبع در تیم حضور دارد.

کد خبر 2105271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha